Przedszkolny rozkład dnia
Godzina | Plan | |
---|---|---|
6:30-8:45 | Przychodzenie dzieci do przedszkola. Zajęcia opiekuńcze, inicjowanie rozmów z dziećmi przychodzącymi. Zabawy swobodne w grupie różnorodnej wiekowo- stwarzanie sytuacji zabawowych sprzyjających realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze obserwującym, wyrównawczo-stymulującym oraz z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę. Przygotowanie pomocy do zajęć. |
|
8:45-9:00 | Zabawy ruchowe; przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, rozwijanie nawyków higienicznych i samoobsługowych. |
|
9:00-9:20 | Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłków połączonego z nauką posługiwania się sztućcami i zastawą stołową; pogadanki nt. zdrowego odżywiania się; pełnienie dyżurów. Realizacja założeń podstawy programowej z tego zakresu. |
|
9:20-10:30 | Zajęcia kierowane – tworzenie sytuacji edukacyjnych organizowanych przez nauczyciela w formie zabaw, ćwiczeń, gier, itp. wynikających z realizacji podstawy programowej w celu zdobywania i poszerzenia wiadomości, doświadczeń; rozwijanie i doskonalenie umiejętności i sprawności oraz samorealizacja w różnych formach aktywności (poznawcza, słowna, plastyczna, muzyczna, ruchowa). Budowanie zainteresowania dziecka językiem obcym nowożytnym. |
|
10:30-11:30 | Czynności samoobsługowe przed wyjściem (zabiegi higieniczne, doskonalenie czynności ubierania się). Zabawy swobodne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, wycieczki, spacery. W przypadku niesprzyjających warunków atmosferycznych (pogoda, zła jakość powietrza) gry i zabawy sportowe w Sali; czas na głośne czytanie dzieciom utworów literackich; zabawy swobodne w kącikach zainteresowań. |
|
11:30-12:00 | I danie, zupa – doskonalenie umiejętności samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłków połączonego z nauką posługiwania się sztućcami i zastawą stołową; pogadanki nt. zdrowego odżywiania się; pełnienie dyżurów. Realizacja założeń podstawy programowej z tego zakresu. |
|
12:00-13:30 | Czynności samoobsługowe, zabiegi higieniczne, przygotowanie do relaksacji (słuchanie muzyki, bajek , wyciszenie). Zabawy tematyczne, konstrukcyjne, zabawy i gry stolikowe w małych zespołach podejmowanie spontanicznie przez dzieci; zajęcia rytmiczne; zajęcia stymulujące i wyrównawcze pod kierunkiem nauczyciela, ćwiczenia utrwalające wiadomości z programowych zajęć edukacyjnych. |
|
13:30-14:00 | II danie, danie główne – doskonalenie umiejętności samodzielnego i kulturalnego spożywania posiłków połączonego z nauką posługiwania się sztućcami i zastawą stołową; pogadanki |
|
14:00 – 15:30 |
|
|
15:30 – 17:00 |
|